MUMS

Det är sent på kvällen nu, i alla fall för mig, och snart dags för mig att sova. MEN först vill jag bara slå ett slag för kladdkakan vi bakade förut idag. Den var verkligen grymt god! Jag brukar faktiskt vara drottning av kladdkakor och lyckades ännu en gång (ok att skryta ibland) Men faktum var när jag bodde i studenkorridoren i Karlstad så älskade alla mina kladdkakor :) Så jag tänker lägga ut receptet här. Ibland brukar jag lägga till lite saker såsom krossad vit choklad eller köpa Marabous chokladkaka med hallon i och bryta den i småbitar och blanda i smeten. Men idag körde vi på det vanliga viset.

Ingredienser

2 ägg
2.5 dl socker (jag tog cirka 2 dl)
4 msk kakao (jag tog 6 msk)
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt
Och till min hemliga ingrediens cirka 1 tsk bakpulver

- Sätt ugnen på 175 grader

- Smält smöret i en kastrull

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst

- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

- Häll ner smeten i en brödad form

- Grädda i 15-20 minuter

- Låt svalna och servera med grädde eller glass




NJUUUUUUT!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Dream är jättefin. :D



Du får mer än gärna komma och hälsa på. Väggtexterna kommer även komma upp på min webshop när som helst.

(www.mikadesign.se)

2010-08-21 @ 16:14:36
URL: http://secondchange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0