Vinter + cykel = inte bra

Jag förstår verkligen inte vitsen med att cykla när det är så sjukt mycket snö ute och superhalt dessutom. Det är ju synd om de stackars cyklisterna. Imorse när jag åkte till jobbet så stannade jag vid ett trafikljus och tittade på när en stackars cyklist skulle travla sig över vägen. Det gick snarare bakåt än framåt. Länge leve bilen säger jag bara! Cykel är bra, missförstå mig inte... Men inte under vintertid. När vi bodde i Östersund så ställde vi alltid in cyklarna på vintern och tog fram dem på våren. Det var ju liksom en mysig grej, -nu är snön borta och så åker cykeln fram... Men så är det tydligen inte i de nedre regionerna av detta avlånga land.


Hahahahaha! (google)


Kommentarer
Postat av: Mikaela

HAHA. vilken ball bild! Så ser nästan min cykel ut som är parkerad utanför mitt jobb. Har vägrat cykla hem på kvällarna. Då går jag hellre.

Kul med bilden du skickade, den skall det bloggas om ;)



Hur är det annars med dig??

KRam

2010-12-06 @ 11:15:37
URL: http://secondchange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0