Io amo l'Italia

För flera år sedan, när jag började på gymnasiet tror jag att det var, så lyssnade jag på ganska mycket italiensk musik. Och för några dagar sedan hittade jag Laura Pausini på Spotify och just den skivan Resta in ascolto som jag lyssnade som mest på just då. Vilken konstig känsla jag fick i kroppen när jag började lyssna på den. Det var som om allt kom tillbaka från den tiden och helt plötsligt så känns sångerna ännu bättre. Även fast jag inte förstår allt hon sjunger om, så hänger jag ändå med lite. Läste ju italienska ett år när jag gick andra året på gymnasiet. Jag skulle verkligen vilja lära mig ännu mer och kunna prata flytande italienska. Älskar det språket, så härligt och romantiskt och även landet så klart! 

Kanske ska läsa någon kvällskurs till hösten. Har ju funderat på det i flera år...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0