Städ-söndag

En sanning om mig själv; jag är sjukt pedantisk. Jag ogillar när det är stökigt och smutsigt och idag har vi verkligen städat i vartenda litet vrå i lägenheten. Vi har putsat fönster, både in- och utvändigt, dammat av vartenda litet vrå och tvättat allt som går att tvätta, inklusive gardiner! Jag har till och med diskat varenda ljusvas och ljushållare. Jag älskar när det är rent och snyggt och det är det precis överallt just nu. Vi (läs J) tittar på Formel 1 nu och jag gör typ ingenting. Det är vi värda. Hoppas ni har en skön söndag!


Rena och fina

Kommentarer
Postat av: Josefa

Hur gör man om man vill ha det rent men den man bor med inte delar samma syn på vad städat är?

Jag är manisk när det kommer till köket och torkar bänkar och sköljer/vrider ur disktrasan hela tiden, bara för att nästa gång hitta kaffefläckar, vattenfläckar, intorkad sallad, bulgur och en icke-sköljd, icke-urkramad trasa som luktar surt...

2010-11-08 @ 21:28:46
Postat av: Linda

Du är såååå duktig! :) Nu blir det till att följa dina "råd" och städa ur ugnen, damma överallt osv. På fredag kommer en kompis hit och då ska det vara fiiint. Samt att jag inte klarar av att leva i det här längre (massa kartonger och grejer överallt).

2010-11-09 @ 08:32:46
Postat av: Z

Josefa: Ja du... Då är det inte lätt! Jag uppriktigt hatar kaffefläckar och kaffe (pulver) som tappats när man (läs J) ska brygga. Och jag är där. HELA TIDEN! Men ibland orkar man faktiskt inte bry sig. Jobbigt när man kommer till den där gränsen. Och då får jag mig ett utbrott och då är det bra i några dagar. För att sen hamna där igen. Haha!!



Linda: HAR NI INTE FÅTT BORT ALLA KARTONGER ÄN??????

2010-11-09 @ 10:09:15
URL: http://zozou.blogg.se/
Postat av: Linda

Hahaha! Ta´t lugnt! Vi satte upp bokhyllan i helgen, så dom kartongerna har inte kommit bort. Läs = nya kartonger.

2010-11-09 @ 16:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0